Okolice Panasówki

Sobota, 7 sierpnia 2010 · Komentarze(2)
Kategoria Wycieczki 2010
Udało mi się w końcu zebrać na odwiedzenie Wzgórza Polak niedaleko Panasówki. Rozbiliśmy bazę (czyt. zaparkowaliśmy) na Orlenie. Obsługa nie miała nic przeciwko pozostawieniu samochodu na kilka godzin na ich parkingu.
Wbrew prognozom pogoda dopisała. Podjazd w Panasówce na dzień dobry nie jest taki straszny:) Czerwonym szlakiem pieszym podjechaliśmy z kompanem na Wzgórze. Zabawę popsuło powalone drzewo, które pewnie będzie tak sobie leżało przecinając ścieżkę aż zgnije. Szlaki w tym roku są w kiepskim stanie, ale o tym zaraz. Na samym wzgórzu prawie żadnych zmian: świetna panorama rozciągająca się od południa aż po północ. W postawionej tam wiacie brakuje niestety ławek, które jeszcze rok temu tu były.
Powrót ścieżką, która przyjechaliśmy i dołączenie do żółtego szlaku. W pewnym momencie przekracza on główna ulicę i skręca w las tuż za płotem Gajówki. Widać, że dawno ktokolwiek tamtędy chodził czy jeździł. Trawa utrudniała jazdę, ale bywało gorzej. Po ostatnich deszczach nadal w lesie mokro. Gdy szlak biegł pod górę zrobiło się nieciekawie. Leśnicy rozjeździli drogę pozostawiając wąski pasek na środku nadający się do jazdy. Spływająca woda deszczowa dorzuciła swoje i szlak stał się okropny w pokonywaniu. Muchy i komary dzielnie dopingowały. Chyba żaden szlak który odwiedziłem w tym roku nie był przejezdny w 100%. Największymi przeszkodami są powalone drzewa, gigantyczne kałuże i rozjeżdżone drogi.
W końcu wyjechaliśmy na drogę w lepszym stanie. Doprowadziła nas ona na pobliski szczyt i kolejną panoramę do podziwiania. Następnie trochę się pogubiliśmy. W rezultacie znaleźliśmy niebieski szlak prowadzący do Zwierzyńca. Celem całej wycieczki była wykarczowana pod słupy z linią wysokiego napięcia górka, którą dobrze widać z ulicy. Potencjalny zjazd okazał się w 70% zdatny do zjeżdżania. Część najwyższa jest zarośnięta młodymi krzakami i samosiejkami. Spędziliśmy tam kilkadziesiąt minut i powróciliśmy ulicą do Panasówki zahaczając o zielony szlak i drogę przy antenie nadawczej. Na horyzoncie widać już było nadchodzącą burzę, która na szczęście ominęła Biłgoraj.

Zapis GPS trasy: http://www.sportypal.com/Workouts/Details/533565

www.roztoczemtb.pl

Wzgórze Polak © bnegative

Źdźbła:) © bnegative

Widok na północ - niebieski szlak © bnegative

Cel wycieczki - zjaaazd!:) © bnegative

Dalej uczę sie skakać... © bnegative